تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت


تحقیق درباره جامعه شناسي


توضیحات :

تحقیق دربارهجامعه شناسي دارای 25 صفحه در قالب Word

بخشی از متن :

مقدمه

  • انسانها بيشتر عمرشان را در گروهها زندگي مي کنند؛آنها به عنوان اعضاي خانواده، ساکنان يک محله يا شهر، اعضاي يک گروه خاص اجتماعي يا اقتصادي و يا مذهبي و قومي نيز به عنوان شهروندان يک ملت با يکديگر رابطه دارند. انسانها حتي اگر خودشان هم آگاه نباشند که اعضاي يک گرو هند ، باز به شيوه هايي فکر و عمل مي کنند که دست کم بخشي ازآنها را عضويت در گروه تعيين مي کند. نوع لباسي که آدمها مي پوشند، نوع خوراک و نحوه خوردن آنها، عقايد و ارزشهايشان و رسومي که رعايت مي کنند، همگي تحت تأثير عضويت آنان در گروههاي گوناگون مي باشند.
  • جامعه شناسي را مي توان به عنوان بررسي علمي زندگي گروهي انسانها تعريف کرد.جامعه شناسان در واقع مي کوشند تا آنجا که ممکن است اين نکته را به دقت و به گونه اي عيني توصيف و تبيين کنند که انسانها چرا و چگونه در گروهها با يکديگر رابطه دارند.
  • يکي از اهداف عمده جامعه شناسي پيش بيني رفتار اجتماعي و نظارت بر آن است. اين هدف در جامعه نوين بصورتهاي گوناگوني تحقق مي يابد. همچنين جامعه شناسي به تخفيف تعصبها و پيشداوريهايي که مانع انعطاف پذيري بيشتر انسانها در برخورد با موقعيتهاي تازه مي شوند، کمک مي کنند.
  • سرانجام بايد گفت که بررسي جامعه شناختي شيوه هاي نگرش و واکنش نويني را در برخورد با سيماي پيوسته متغير واقعيت اجتماعي، برايمان فراهم مي آورد.


جامعه شناسي مطالعه قوانين و فرايندهاي اجتماعي است که مردم را نه تنها به عنوان افراد و اشخاص بلکه به عنوان اعضاء انجمنها ،گروهها و نهادهاي اجتماعي شناسانده و مورد بررسي قرار مي دهد .جامعه شناسي مطالعه زندگي اجتماعي گروهها و جوامع انساني است.مطالعه اي هيجان انگيز و مجذوب کننده که موضوع اصلي آن رفتار خود ما به عنوان موجودات اجتماعي است .دامنه جامعه شناسي بينهايت وسيع است و از تحليل برخوردهاي گذرا بين افراد در خيابان تا بررسي فرايندهاي اجتماعي جهاني را در بر مي گيرد.

تاريخچه

  • جامعه شناسي جوان ترين رشته علوم اجتماعي است. واژه جامعه شناسي را در سال 1838 اگوست کنت فرانسوي در کتاب فلسفه اثباتي اش بدعت گذاشت .کنت را عموما بنيانگذار جامعه شناسي مي دانند. او معتقد بود که علم جامعه شناسي بايد بر پايه مشاهده منتظم و طبقه بندي استوار گردد.
  • هربرت اسپنسر انگليسي در سال 1876 نظريه تکامل اجتماعي را تحول بخشيد که پس از پذيرش و رد اوليه ، اکنون بصورت تعديل شده دوباره پذيرفته شده است. اسپنسر نظريه تکاملي داروين را در مورد جوامع بشري به کار بسته بود. او معتقد بود که جوامع انساني، از طريق يک تکامل تدريجي، از ابتدايي به صنعتي تکامل مي يابند. او در نوشته هايش يادآور شده بود که اين جريان يک فراگرد تکاملي طبيعي استکه انسانها نبايد در آن دخالت کنند.
  • لستر وارد آمريکايي کتاب جامعه شناسي پويا را در سال 1883 منتشر کرد. او در اين کتاب از پيشرفت اجتماعي از طريق کنش اجتماعي با هدايت جامعه شناسان ، هواداري کرد.
  • اميل دورکيم در 1895 کتاب قواعد روش جامعه شناسي را منتشر کرد و در آن ، روشي را که در بررسي ماندگارش از خودکشي در گروههاي گوناگون به عمل آورده بود، به روشني شرح داد. دورکيم يکي از پيش گامان تحول جامعه شناسي است. او سخت بر اين باور بود که جوامع بشري با باور داشتها و ارزشهاي مشترک اعضايشان انسجام مي يابند.
  • ماکس وِبِر (1920-1864)معتقد بود که روشهاي علوم طبيعي را نمي توان درباره مسائل مورد بررسي در علوم اجتماعي بکار بست. وبر استدلال مي کرد که چون دانشمندان اجتماعي جهان اجتماعي محيط زندگي خودشان را بررسي مي کنند، هميشه قدري برداشت ذهني در بررسيهايشان دخالت دارد. او معتقد بود که جامعه شناسان بايد فارغ از ارزشهايشان کار کنند و هرگز نبايد اجازه دهند که تمايلات شخصي شان در پژوهشها و نتيجه گيريهايشان دخالت کنند.
  • درس جامعه شناسي در دهه 1890 در بسياري از دانشگاهها ارائه شد. در 1895، مجله آمريکايي جامعه شناسي انتشارش را آغاز کرد و در 1905 انجمن جامعه شناسي آمريکا بنيان گذاشته شد.
  • و...


مبلغ قابل پرداخت 20,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ دی ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 350

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا


مطالب تصادفی

  • پاورپوینت تفسیر و نکات سوره مبارکه بقره آیات 1 تا 20
  • پاورپوینت اشعار قرآنی برای کودکان
  • دانلود پاورپوینت درس یازدهم مطالعات هفتم (تنوع آب و هوای ایران)
  • دانلود درس دهم مطالعات اجتماعی هفتم (ایران خانه ما)
  • دانلود درس هشتم مطالعات هفتم اجتماعی (درس مصرف)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد