تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت


تحقیق در مورد تصوير سازي كتاب كودك


تحقیق در مورد تصوير سازي كتاب كودك

توضیحات :

تحقیق در مورد تصوير سازي كتاب كودك 29 صفحه در قالب Word قابل ویرایش.

 

بخشی از متن :

چكيده :
امروزه به هر جا نگاه مي كنيم متوجه مي شويم كه تصوير همه جا وجود دارد نقش مهمي در ارتباط انسان ها در دورة غار نشيني و هم در دورة تمدن شهري دارد .
براي درك ميان انسانها و تشخيص مليت و فرهنگ تصوير سازي ايجاد شد البته به صورت پيشرفته و مدن .
تكنيك هايي كه در اين زمينه به كار گرفته مي شود بايد خلاقانه و زيبا باشد .
تكنيكي كه در اين پروژه به كار رفته است گراش است و اين كتاب براي گروه سني الف وب طراحي شده است .
حالاست كه بايدذ بگوييم .چشم ها را بايد شست زيرا اين( تصوير سازي) همان تصوير سازي حقيقي است كه امروز در ايران با كمي جرأت مي گويم نبود و نيست و حتي با جرأت بيشتر مي گويم يك تصوير ساز واقعي و كامل در ايران نداريم و اگر هم داريم هنوز مجال جولان نيافته است .


مقدمه :
رويا اپز ذهن هاي خلاق بيرون مي زند تا به يك ايده تبديل شود .
(هنر برتر از گوهر آمد پديد )
اين ايده هاي زيبا هم در تصاوير كتاب كودكان و هم به صورت خيال پردازانه در تصاويرذ متحرك به كار گرفته مي شود .
گزارشي كه در پيش رو داريد مربوط به تصوير سازي كودك و براي گروه سني الف و ب طرح ريزي شده است . اميدوارم بتوانم گزارش جامع و كاملي در اين عرصة بزرگ ارائه دهم . تكنيك انجام شده با گراش است وصفحه بندي آن طوري است كه مطالب به صورت سفيد خواني گنجانده شده اند تا چشم در صفحه گردش باشد و ثابت نماند .
حالاست كه بايد بگويم چشم ها را بايد شست زيرا اين تصوير سازي همان تصوير سازي حقيقي است كه امروزه در ايران با كمي جرأت بيشتر مي گويم يك تصوير ساز واقعي و كامل در ايران نداريم يا اگر داريم هنوزد مجال جولان نيافته است .
اين اتفاقات من را به ايد داستان پادشاه مي اندازد كه همگان بر حقيقي واقعيند اما هيچكس آن را بيان نمي كند . حالا است كه يك كودك بايد حرف بزند تا ديگران را به ميدان حقيقت بكشاند .
در حقيقت فراهم آوردن امكانات خوب و كامل براي تصوير سازان جوان و خلاق و مستعد مي تواند زيبا شناسي ايجاد كند .
جهاني شدن ديگر يك اختيار نيست بلكه يك اجتناب است .
دوران نق زدن ، گذشته است و زمان رقابت علمي است .
طبق فرمايش بنيانگذار انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) كه مي فرمايند : شما عزيزان كوشش كنيد كه از اين وابستگي بيرون آييد و احتياجات كشور خودتان را برآورده سازيد ، از نيروي انساني و ايمان خودتان غافل نباشيد و از اتكاي به اجانب بپرهيزيد .)
پس بايد بدانيم كه نوع برخورد هنرمندان با اين مسئله فهميد كه يك هنرمند واقعي تنها در سايه عشق و ايمان به هدفش مي رسد . سختي ها ، رنج ها، و مرارتها را تحمل كند آن را بخشي انكار خود بداند براي اينكه محك بهتري براي لحظات خوب داشته باشد .
تاريخچه تصوير سازي در جهان :
تصوير سازي در طول تاريخ چيزي جز روايت گري تصويري با داستان پردازي تصويري نبوده است . اما شروع داستان سرايي به صورت مكتوب خود با آغاز تمدن هاي اسطوره يي و پيدايش اشكال خطوط نوشتاري ( كه قديمي ترين آن ها خطوط تصويري مانند خط هيروگليف مصري و خطوط ميخي باستان از قبيل خط سومري و عيلامي ) بوده است كه به كمك آنها افسانه هاي اساطيري در كتيبه هاي سنگي و مهرها يا پاپيروس نوشته مي شد .در خلال تمام آن تصاوير داستان هايي در مورد خلقت جهان و انسان ، نيروهاي مافوق طبيعي و راز تولد و مرگ موضوع و جهان ماورا موجود بود كه در پلان هاي داستان به هم مربوط مي شدند .
هنر تصوير سازي قبل از پيدايش خط (يعني دوران قبل از تاريخ) در دوران پارينه سنگي و ميان سنگي در نمونه‌هايي مثل نقاشي غارها (مثل غارهاي لاسكو و آلتاميرا و غار ميرميلاس در لرستان) چيزي جز نقاشي جادويي نبوده است. در آن دوران نقوش در ارتباط با انتقال جادويي نبوده است. در آن دوران نقوش در ارتباط با انتقال جادويي قدرت‌هاي مرموز جهان طبيعت به درون زندگي جمعي انسان‌ها در مواقع شكار براي سيطره بر قدرت حيوانات يا در مواقع ديگر به همراه مراسم و رقص‌‌هاي آييني به منظور چيرگي بر قدرت‌هاي تخريب گر طبيعت يا ظاهر كردن باران و امثالهم، به تصوير كشيده مي‌شدند. سپس به تدريج در دوارن نوسنگي يا به وجود آمدن كشاورزي و دامپروري و ظهور هسته‌هاي اوليه زندگي اجتماعي انسان در شهرها توتم‌هاي افسانه‌يي (علامت‌هاي مقدس) و حماسه‌ها شكل مي‌گيرند و تصوير سازي، ابزارهاي بياني چنين حماسه‌هايي مي‌شوند.
سپس با ظهور مذاهب و نزول كتب آسماني، از قرون ميانه تصوير سازي داستاني به همراه متون كتاب‌هاي مقدس (مانند انجيل عهد عتيق و انجيل عهد جديد‌) وسيله‌اي مي‌شود براي بازگو كردن روايات مذهبي (داستان‌هاي پيامبران و مردمان هم عصر آنان) و تجسم چهره‌هاي قديسين و فرشتگان و رويارويي نيروهاي خير و شر).
در مشرق زمين، مثلاً در سرزمين چين تصوير سازي نمادين گونه نقوش بود و به تدريج تحت تأثير تعليمات فرزانگاني (چون كنفوسيوس و لائوتسه) (پس از دوران‌هان) تصوير سازي، حكايتي اندرز گونه و پرداختي شاعرانه از پديده‌هاي طبيعي مي‌شود.
تاريخچه تصوير سازي در ايران
در سرزمين ايران در سنت نقاشي مينياتور پس از دوره عباسي (مكتب بين المللي عباسي) و سلجوقي (مكتب سلجوقي) تا دوره تيموريان (مكتب هرات) و سپس آغاز عصر نوين در عهد صفويه (مكتب تبريز، قزوين و اصفهان)، نقوش تصويري روايي (داراي محتوي داستاني) راوي قصص و حكايت هاي منظوم (شعر گونه) بوده اند.
آثار منظومي چون مقامات حريري، ورقه و گلشاه، كليله و دمنه و ديوان هاي اشعار چون شاهنامه (كه يك منظومه اشعار حماسي است) و داستان هاي عاشقانه در منظومه هايي مثل خمسه نظامي كه در اين ها تصاوير بيانگر مضامين داستاني موجود در اشعار مي باشند. سپس در دوره صدساله اخير تصوير سازي معاصر در سبك هاي قهوه خانه يي و سقاخانه اي، ديگر بار داستان هاي حماسي شاهنامه در پرده سازي ها و حكايت هاي مذهبي مانند داستان هاي مربوط به واقعه كربلا، به تصوير كشيده شدند.


مبلغ قابل پرداخت 20,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱ بهمن ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 190

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا


مطالب تصادفی

  • پاورپوینت تفسیر و نکات سوره مبارکه بقره آیات 1 تا 20
  • پاورپوینت اشعار قرآنی برای کودکان
  • دانلود پاورپوینت درس یازدهم مطالعات هفتم (تنوع آب و هوای ایران)
  • دانلود درس دهم مطالعات اجتماعی هفتم (ایران خانه ما)
  • دانلود درس هشتم مطالعات هفتم اجتماعی (درس مصرف)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد