تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت


تحقیق درباره بمباران 8 سال دفاع مقدس


تحقیق درباره بمباران 8 سال دفاع مقدس

توضیحات :

تحقیق بمباران هشت سال دفاع مقدس دارای 20 صفحه در قالب word با فرمت Doc.

بخشی از متن :

جنگ تحميلي براي صنعت نفت نه با شليک نخستين گلوله به پالايشگاه بزرگ نفت آبادان که با فتنه هاي تحريک آميز آمريکا و متحدانش و کوردلي منافقان براي انجام عمليات خرابکارانه در خطوط لوله و تاسيسات نفتي کشور ماه ها پيش از 31 شهريور 1359، در مناطق نفت خيز جنوب آغاز شد.

پيش ازگلوله باران پالايشگاه بزرگ نفت آبادانو جزيره خارگدرلحظات آغازي روز 29شهريور،شروع جنگ براي صنعت نفت کشور و البته براي مناطق نفت خيز جنوب به عنوان خط مقدم اين جبهه مقدس، ماه ها قبلبا انجام عمليات خرابکارانه در خطوط لوله نفت ايران که با تحريک رژيم بعث حاکم بر همسايه غربي و کشورهاي معاند همراه بود، آغاز شد.

از سوي ديگرعمليات حفاري شرکت ملي نفت ايران در مناطق مرزي غرب کشور ابتدا با حملات ايذايي مختل و به دنبال آن با حمله مستقيم بعثي ها متوقف شد که در نتيجه آننيروهاي دشمن برخيتجهيزات و دکل هاي نفت ايران را به داخل خاک عراق منتقل کردند.

اين حرکت دشمن نشان مي داد که تنها راه ضربه زدن به ميهن اسلامي را قطع شريانحياتي اقتصاد؛ اخلال در روند توليد و صادرات نفتقرار داده است. در اين زمانتدبير و هوشياري امام راحل وشهامت، شجاعت و آمادگي کامل مديران و کارکنان صنعت نفت در پاسداري و دفاع ازتاسيسات موجب شد تا هرچند مراکزو واحدهاي مهم صنعت نفت کشور به طور پي در پي مورد آماج حملات دشمن قرار گيرد اما هيچ گاه روندتوليد و صادرات نفت در طول هشت سال جنگ تحميلي متوقف نشود.

رژيم بعث عراقبا جنگنده بمب افکن هاي سوپراتاندارد فرانسوي، موشک‎هاي اگزوسه و آرما، هواپيماهايميگ و سوخو روسي و گازهاي خردل آلماني و مين هاي ايتاليايي و بسياري از سلاح هاي پيشرفته آن روزهاپيوسته به تاسيساتو خطوط لوله نفتي حمله مي کرد و کارکنان صنعت نفت را مورد اصابت موشک هاي خود قرار مي داد.

در طول ساليان جنگ، مديران و کارکنان صنعت نفت در مناطق نفت خيز جنوب با وجودبيش از دو هزار و 500 حمله هوايي و موشکي لحظه اي چشم بر هم ننهادند و کمر خم نکردند و با جان دل تاسيسات و واحدهاي نفتيدر اين مناطقرا ايستاده و فعال نگه داشتندتا برنامه حفظ توان و استمرار توليد به ميزان متوسط 3ميليون بشکهدر روزمحقق بماند.

و...

فهرست مطالب :

  • حملات دشمن به تمله خانه هاي مهم نفتي
  • حملات دشمن بر کارخانه‌هاي بهره‌برداري مناطق نفت خيز
  • حملات هوايي دشمن به واحدهاي نمکزدايي
  • حملات هوايي دشمن و بمبارانواحدهاي نفتي
  • کارخانه‌ها و تاسيساتي که در زمان جنگ پس از بمباران بلافاصله بازسازي و در سرويس قرار گرفتند
  • ساير واحدها و تاسيساتي تخريب شده در جنگکه به طور اضطراري بازسازي شدند


مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ دی ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 250

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا


مطالب تصادفی

  • پاورپوینت تفسیر و نکات سوره مبارکه بقره آیات 1 تا 20
  • پاورپوینت اشعار قرآنی برای کودکان
  • دانلود پاورپوینت درس یازدهم مطالعات هفتم (تنوع آب و هوای ایران)
  • دانلود درس دهم مطالعات اجتماعی هفتم (ایران خانه ما)
  • دانلود درس هشتم مطالعات هفتم اجتماعی (درس مصرف)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد