تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت


تحقیق درباره زنبور تريكوگراما(مبارزه بيولوژيك )


تحقیق درباره زنبور تريكوگراما(مبارزه بيولوژيك )

توضیحات :
فایل تحقیق درباره زنبور تريكوگراما(مبارزه بيولوژيك )در قالب Word در 17 صفحه.
بخشی از متن :
مقدمه:
در زمان نه چندان دور كشت محصولات كشاورزي بيشتر از ارقام بومي بوده و مسائل گياهپزشكي آن چنان مورد توجه نبوده است و در آن شرايط آفات محصولات كشاورزي بيشتر توسط دشمنان طبيعي تحت كنترل بوده اند. در آن زمان سم و سمپاي به صورت فعلي نبوده و كانون هاي طبيعي براي حشرات مفيد زمستان گذراني و تابستان گذراني فراهم بوده است. چنانچه در برنامه مديريت آفات در استفاده منطقي از سموم شيميايي و حمايت از دشمنان طبيعي آفات ، مورد نظر باشد ، نقطه اميدي در تعادل بين آفت و دشمنان آن خواهد بود . يكي از دشمنان طبيعي بسيار مفيد ، كه اكثر كشورها از عملكرد آن راضي بوده و به صورت بومي در اكثر نقاط مزارع و باغات رها سازي مي شود . زنبور تريكو گراما پارازيتوئيد تخم پروانه ها وبعضي از دو بالان مي باشد. اين زنبور درانسكتاريوم هاي كشور با استفاده از تخم ميزبان واسط( تخم بيد غلاف و بيد آرد) توليد انبوه مي شود. درانسكتاريوم گرگان اين زنبور جهت مبارزه با آفات كرم قوزه پنبه و كرم ساقه خوار برنج و كرم ساقه خوار اروپايي ذرت توليد و در مزارع رها سازي مي شود.

زنبور تريكوگراما(Trichogramma Spp)
زنبور تريكوگراما حشره ي كوچكي است از خانواده (Trichogramma atidae) كه گونه هاي متعددي از آن در نقاط مختلف جهان انتشار داد كه تاكنون 549 گونه آن شناخته شده است . شكل عمومي بدن كوتاه و عريض و در قسمت شكمي پهن تر و در انتها قوسي است . گونههاي بومي فلات ايران كه تحقيقات شناسايي نموده است اندازه آن در حدود 2/0 تا 4/0 ميليمتر و به رنگ زرد ، خرمائي ، قهوه اي و يا مايل به سياه مي باشد. در اين زنبور بالهاي جلويي پهن و عريض ولي بالهاي عقبي باريك و كشيده و شباهت به كارد يا چاقو دارد، بالهاي عقبي در حاشيه داراي ريشك هاي كوتاه يا بلندو سطح بالها با پوشش موئي غالبا به صورت رديفي است. پنجه پا سه بندي است. ماده ها درشت تر از نر ها و شاخك ماده ها كوتاه و زانوئي تعداد موهاي شاخك كم و كوتاه است ولي شاخك نر ها پرز دار و بند بند نيست.(شكل 1)
براي شناسايي گونه هاي زنبور علاوه بر صفات ظاهري فوق ، تفاوت گونه ها را از طريق اعضاء خارجي دستگاه تناسلي نر(Genita Liamale) استفاده مي شود.اخيرا براي شناسايي گونه هاي مختلف در كشور از روش الكتروفورز استفاده مي شود كه بعضي از گونه هاي ارسالي از مناطق مختلف كشور شناساييشده است. از گرگان زنبور ارسالي كه بيشتر از مناطق نامن و شصت كلا بوده است، T.brassicae و T.evanescens گزارش شده كه گونه T.brassicae غالب منطقه مي باشد . گونه هاي ديگر از كرانه خزر تا فلات مركي شناسايي شده است عبارتند از:T.rhenana ,T.pintog ,T.embryophagum , T.cacoeiae,…..
زنبورهاي پارازيتوئيد مفيد تريكوگراما از نظر رژيم غذايي و ميزان عموما چند خوار (پلي فاژ) بوده فعاليت انگلي و تخم خواري آنها روي تخم تعداد زيادي از حشرات راسته هاي مختلف انجام مي گيرد. تريكوگراما بالغ زندگي فعال خود را با ايجاد سوراخ در پوسته (Chorion) تخم ميزبان آغاز مي كند. دامنه ي پرواز زنبور تريكوگراما از 5 تا 50 متر برآورد شده است.در يك تحقيق انجام شده ماده هاي رنگي را پس از 17 ساعت در فاصله ي 700متري پيدا كرده اند. زنبور با حركت دادن شاخك خود تخم ميزبان را براي تخم ريزي انتخاب مي كند. تخم هاي ضعيف و پژمرده كمتر مورد پذيرش زنبورها قرار مي گيرد.(شكل 2)

و...
فهرست مطالب :
مقدمه
زنبور تريكوگراما Trichogramma Spp
جمع آوري زنبورهاي تريكوگراما از طبيعت
پرورش لاروهاي جمع آوري شده كرم قوزه پنبه
جمع آوري شفيره كرم قوزه از طبيعت
تكثير محدود زنبور تريكوگراما
جعبه پرورش آمريكايي
تكثير انبوه زنبور تريكوگراما در انسكتاريوم
روش كار
رها سازي زنبور تريكوگراما در مزرعه


مبلغ قابل پرداخت 20,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 219

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا


مطالب تصادفی

  • پاورپوینت تفسیر و نکات سوره مبارکه بقره آیات 1 تا 20
  • پاورپوینت اشعار قرآنی برای کودکان
  • دانلود پاورپوینت درس یازدهم مطالعات هفتم (تنوع آب و هوای ایران)
  • دانلود درس دهم مطالعات اجتماعی هفتم (ایران خانه ما)
  • دانلود درس هشتم مطالعات هفتم اجتماعی (درس مصرف)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد