تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت


تحقیق در مورد کاربرد بيوتکنولوژي در ميکروبيولوژي خاک 33 ص


توضیحات :

تحقیق در مورد کاربرد بيوتکنولوژي در ميکروبيولوژي خاک 33 صفحه در قالب Word قابل ویرایش.

بخشی از متن :

تعريف (مقدمه)
بيوتكنولوژي علم يا فناوري استفاده از موجودات زنده است. اين علم از ابتداي زندگي بشر روي زمين وجود داشته است. يعني انسانها از موجودات زنده مختلف به نفع خود بهره برداري مي كرده اند. براي مثال مي توان از توليد موادي كه با استفاده از تخمير تهيه مي شوند مانند سركه، ماست، پنير توليد بوتانول و استون از نشاسته توسط clostridium acetobutilyum و يا آنتي بيوتيك هايي نظير پني سيلين از penicillium نام برد. با اين وجود با كشف آنزيم هاي برشي در دهه 1970 بيوتكنولوژي پيشرفت قابل ملاحظه اي كرد و به ابداع فنون متنوعي در فرآوري ژن انجاميد، به طوريكه به عنوان مهمترين انقلاب علمي اين قرن در نظر گرفته مي شود. بنابراين، بيوتكنولوژي متشكل از تكنيك هاي مختلفي است كه با قصد بهبود ژنتيكي موجودات مورد نظر و يا بهره برداري از سيستم هاي زنده و اجزاي آنها براي منفعت انسان طراحي شده است.
در واقع بيوتكنولوژي محصول تعامل بين علم بيولوژي و تكنولوژي است. به منظور تعريف بيوتكنولوژي پيشنهاداتي ارائه شده است از جمله:
1) كاربرد علم و مهندسي در استفاده مستقيم يا غيرمستقيم از موجودات زنده و يا اجزا و توليدات آنها در حالت طبيعي و يا تغيير يافته آن موجودات
2) استفاده تلفيقي از علوم بيوشيمي، ميكروبيولوژي و مهندسي به منظور نائل شدن بر استفاده صنعتي از قابليت هاي ميكروارگانيزم ها، سلولهاي بافت كشت شده و اجزا متعلق به آنها.
3) استفاده كنترل شده از عوامل بيولوژيكي از قبيل ميكروارگانيزم ها يا اجزاي سلولي براي استفاده مفيد.

 


2- كاربرد بيوتكنولوژي در علوم مختلف



کاربرد بيوتكنولوژي در علوم مختلف
در جهان امروز استفاده از تكنولوژي زيستي چنان در تمامي زمينه ها گسترده شده است كه صحبت از يك جامعه بدون تأمين محصولات كشاورزي، غذايي، دارويي، بهداشتي و صنعتي آن از طريق تكنولوژي زيستي و مهندسي ژنتيك امري محال و دور از دهن برنامه ريز و آينده نگر است.
مرحوم پرفسور عبدالسلام مي گويد: بيوتكنولوژي علمي با ارزش و حياتي در جهان فعلي است كه در گسترش و پيشرفت كشورها نقش اساسي دارد و چنانچه كشورهاي جهان سوم از اين قافله عقب بيفتد ضررهاي جبران ناپذيري متحمل خواهند شد.
بيوتكنولوژي در زمينه هاي مختلفي كاربرد دارد براي مثال جهت تشخيص، پيشگيري و درمان بيماريهاي ژنتيكي از علم بيوتكنولوژي پزشكي استفاده مي شود. با استفاده از علم بيوتكنولوژي كشاورزي، گياهاني را توليد مي كنيم كه حاصل صنعت خاصي هستند. مثلاً در مقابل بيماري خاصي مقاوم هستند يا محصول خاصي را توليد مي كنند. در زمينه دام و آبزيان براي اصلاح نژاد و تشخيص بيماريهاي آنها استفاده مي شود. در صنعت و محيط زيست براي توليد داروها، آنزيمها، تجزيه بيوتكنولوژي و بيوليچينگ كاررد دارد. بيوتكنولوژي در زمينه دفاعي و امنيت ملي نيز از اهميت خاصي برخوردار است. در حال حاضر بيوتكنولژي جزء يكي از فناوريهايي است كه گفته مي شود سلاح آينده دنيا خواهد بود. زيرا برخي از كشورها در حال تهيه ميكروارگانيسم هايي و يا ويروسهايي هستند كه بتوانند نژادها يا افراد خاصي را هدف قرار بدهد. بنابراين تشخيص و تخريب عوامل سمي جزء كارهايي است كه مي توان در اين زمينه انجام داد. در زمينه هاي حقوقي و قضايي بيوتكنولوژي كاربردهاي بسياري دارد. در تشخيص هويت از روش انگشت نگاري DNA استفاده مي شود كه بهترين روش تشخيص هويت است.

3- تكنيكهاي مورد استفاده
در بيوتكنولوژي

«تكنيكهاي مورد استفاده در بيوتكنولوژي»
از بنيادي ترين علوم مورد نياز بيوتكنولوژي مي توان به ميكروبيولوژي، بيوشيمي، مهندسي شيمي، مهندسي الكترونيك و مهندسي ژنتيك اشاره كرد. در بيوتكنولوژي مدرن روشهاي مختلفي با استفاده از علوم ذكر شده كاربرد دارد. ار مهمترين روشهاي مورد استفاده مي توان به موارد ذيل اشاره كرد:
الف) RCR
ب) الكتروفورز
پ) روش رديف يابي بازهاي DNA
ت) روش جهش زايي مصنوعي
ث) روش كلون كردن ژن
ج) روش انتقال ژن
چ) كشت سلول (كشت بافت)

 

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید


مبلغ قابل پرداخت 20,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ بهمن ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 205

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا


مطالب تصادفی

  • پاورپوینت تفسیر و نکات سوره مبارکه بقره آیات 1 تا 20
  • پاورپوینت اشعار قرآنی برای کودکان
  • دانلود پاورپوینت درس یازدهم مطالعات هفتم (تنوع آب و هوای ایران)
  • دانلود درس دهم مطالعات اجتماعی هفتم (ایران خانه ما)
  • دانلود درس هشتم مطالعات هفتم اجتماعی (درس مصرف)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد