تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت


پاورپوینت درباره روز عرفه 37 اسلاید


توضیحات :

پاورپوینت درباره روز عرفه 37 اسلاید در قالب پاورپوینت قابل ویرایش.

 

فهرست برخی از مطالب :

? نهم ذیحجه روز عرفه است ؛

v روز دعاو نيايش

P عرفه با عاشورا آشناست ؛

>عرفات

v حضرت آدم (ع) در عرفات

v حضرت ابرهيم(ع)درعرفات

v پيامبر اسلام (ص) در عرفات

صـحراي عـرفات ،
همايش شـناخت و خودسـازي امام حسـين (ع)

فرازهایی از دعايامام حسيـن (ع)در عرفه
ç اعمال وارده در روز عرفه

 

 

بخشی از متن فایل پاورپوینت :

? نهم ذیحجه روز عرفه است ؛

v روز دعاو نيايش

آسمان دلها ابری شده و تنها باران اشک نیایش است که شکوفه های دل را وا می کند. و عرفات، میزبان نگین سلیمانیِ هستی، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است که حج نیمه تمام خود را در این صحرا با نیایش کامل میکند؛ دعا می خواند و اشک می ریزد و صحرا، دل نگران کاروانیانی است که آن جا بیتوته کرده اند و راه کربلا را در پیش می گیرند. و هر دوی آنها صدای مناجات حسین (ع) را در دل خود زنده نگه داشته اند. و حالا دل در جوشش ناب عرفه، وضو می گیرد و در صحرای تفتیده عرفات، جاری می شود. آن جا که ایوان هزار نقش خداشناسی است.

 

P عرفه با عاشورا آشناست ؛

لب ها ترّنم با طراوت دعا به خود گرفته و چشم ها امان خود را از بارش توبه، از دست داده اند. دل بی قرار روح عرفات، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شده است.

پنجره باران خورده چشم ها از ضریح اجابت،تصویر می دهد و این صحرای عرفات است که باکلمات روحبخش دعای امام حسین(ع) و اشک عاشقان او، بردامن خود اجابت را نقش می کند. با پای اشک، از جاده های دل عبور می کنیم و دستان محبت را به دامات قرب رسانده، دیده را شراب نور می نوشانیم. به قبله حضور رو کرده، روح نیازمند خود را به طواف رحمت و غفران الهی در می آوریم.

 

با دل های مقیم سرزمین اشک و زمزمه ها، عرفات هم نوا شده، با کبـوترهای سفیدپوش مُحـرم، که با خاک عرفات تیمم می کنند، به درگاهش توبه می کنیم.

اشک و زمزمه ما را نیز بپذیر، ای خدای عرفه!

اى مهربان‏ترين مهربانان، و اى رحيم تر كسى كه طالبان رحمت شب و روز آهنگ او كنند، و اى مهربان تر كسى كه آمرزش طلبان گرد او گردند، و اى كسى كه خشنوديت از خشمت بيشتر است. من گناهكارترين گناهكارى نيستم كه تو او راآمرزيده باشى و نكوهيده ‏ترين كسى نيستم كه عذر به درگاه تو آورده و تو عذرش را پذيرفته باشى،

باز مى‏گردم بسوى تو در چنين حال، بازگشتن كسى كه از كرده پيشين خود پشيمان، و ازآنچه بر او گرد آمده نگران است و مى‏داند كه عفو از معصيت عظيم در نظر تو بزرگ نمى‏نمايد و در گذشتن از گناه بزرگ بر تو دشوار نيست و من به تو پناه مى‏برم از آنكه در گناه اصرار ورزم، و براى آنچه در آن كوتاهى كرده ‏ام، از توآمرزش مى‏طلبم، و براى هر عملى كه از انجامش فرو مانده ‏ام از تو يارى مى‏جويم.

 

>عرفات

عـرفـات نـام جـايـگاهي است كـه حـاجيـان در روزعـرفـه
(نهم ذي الحجه)درآنجا توقفمي كنند و به دعا و نيايش
مي پردازند و پس از برگزاري نماز ظهر و عصر به مكه مکرمه باز مـي گـردنـد و وجـه تسميه آنـرا چنين گفتـه انـدكـه جبرائيل عليه السلام هنگامي كه مناسك رابه ابراهيم مي آموخت، چون به عرفه رسيد به او گفت «عرفت» و او پاسخ داد آري، لذا به اين نام خوانده شد. و نيز گفته اند سبب آن اين است كه مردم از اين جايگاه به گناه خود اعتراف مي كنند و بعضي آن را جهت تحمل صبر و رنجي مي دانند كه براي رسـيدن به آن بايد متحمل شد. چرا كه

يكي از معاني «عرف» صبر و شكيبايي و تحمل است. (1)

 

 


مبلغ قابل پرداخت 25,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ آذر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 166

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا


مطالب تصادفی

  • پاورپوینت تفسیر و نکات سوره مبارکه بقره آیات 1 تا 20
  • پاورپوینت اشعار قرآنی برای کودکان
  • دانلود پاورپوینت درس یازدهم مطالعات هفتم (تنوع آب و هوای ایران)
  • دانلود درس دهم مطالعات اجتماعی هفتم (ایران خانه ما)
  • دانلود درس هشتم مطالعات هفتم اجتماعی (درس مصرف)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد